Recommended Literature:
Coyle, Do/Hood, Philip/Marsch, David (2010). CLIL. Content and Language Integrated Learning. Cambridge: Cambridge University Press.
Diehr, Bärbel/ Preisfeld, Angelika/ Schmelter, Lars (Eds.) (2016). Bilingualen Unterricht weiterentwickeln und erforschen. Frankfurt a. Main: Peter Lang.
Diehr, Bärbel /Schmelter, Lars (Eds.) (2012). Bilingualen Unterricht weiterdenken. Programme, Positionen, Perspektiven. Frankfurt a. Main: Peter Lang.
Elsner, Daniela/Keßler, Jörg-U. (Eds.) (2013). Bilingual Education in Primary School. Aspects of Immersion, CLIL, and Bilingual Modules. Tübingen: Narr.
Hallet, Wolfgang/Königs, Frank G. (Eds.) (2013). Handbuch Bilingualer Unterricht. Content and Language Integrated Learning. Seelze: Klett.
Heim, Katja. (2015). Bilingualer Unterricht in der Grundschule. In: Rüschoff, Bernd, Sudhoff, Julian & Wolff, Dieter (Hrsg.) CLIL Revisited: Eine kritische Analyse des gegenwärtigen Standes des bilingualen Sachfachunterrichts. Frankfurt am Main: Peter Lang, S. 43-64.
Rüschoff, Bernd, Sudhoff, Julian & Wolff, Dieter (Hrsg.) CLIL Revisited: Eine kritische Analyse des gegenwärtigen Standes des bilingualen Sachfachunterrichts. Frankfurt am Main: Peter Lang.
Texts will be made available throughout the course.
|