Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
BUW Logo BUW Logo
BERGISCHE
UNIVERSITÄT
WUPPERTAL
Startseite    Anmelden    Semester:  SoSe 2020   (Für die Prüfungsanmeldung und das Semesterticket muss das Semester nicht umgestellt werden.)

Authenticity and Authentic Texts in the EFL Classroom: Theory and Practice - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 192ANG003434
Veranstaltungskürzel A.03.434
Semester WiSe 2019/20 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen 40 Max. Teilnehmer/-innen 40
Belegung Diese Veranstaltung ist belegpflichtig!
Sprache englisch
Belegungsfristen
Termine Gruppe: iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen

Einzeltermine ausblenden
iCalendar Export für Outlook
Mi. 08:30 bis 10:00 woch 09.10.2019 bis 29.01.2020  Gebäude O - O.11.40     40
Einzeltermine:
  • 09.10.2019
  • 16.10.2019
  • 23.10.2019
  • 30.10.2019
  • 06.11.2019
  • 13.11.2019
  • 20.11.2019
  • 27.11.2019
  • 04.12.2019
  • 11.12.2019
  • 18.12.2019
  • 08.01.2020
  • 15.01.2020
  • 22.01.2020
  • 29.01.2020
Gruppe :
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Kroschewski, Annette, Dr.
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik/Amerikanistik
Inhalt
Kurzkommentar

First meeting: 09.10.2019 

Please note that if you do not come to the first meeting, you run the risk of losing your place.

Kommentar

Authenticity is considered as an important and obligatory aspect of EFL teaching by many researchers in TEFL theory and teachers in the EFL classroom.

The aim of this course is to examine different views, definitions and examples of authenticity and authentic texts with a specific focus on successful foreign language teaching and learning.

In addition to theoretical backgrounds, the course focuses on implications for teaching and actual teaching practice. Aspects of curricula and various materials for schools will also be explored.

Participants are invited to investigate a particular topic in greater detail and to actively engage in the discussions and explorations.

The specific topics for this seminar will be negotiated in the first session and the course programme will be finalized in the second meeting.

A list of suggestions will be provided which can be modified by the participants according to individual preferences and interests.

Literatur

Various texts and materials will be made available throughout the semester.

Bemerkung

Please register via WUSEL between 19.08.2019 to 01.09.2019.
Registrations before or after this time will not be considered.

Voraussetzungen

BA (HRGe): Students should have successfully completed the course ”Introduction to Teaching English as a Foreign Language” and ”Grundlagenseminar Fachdidaktik Englisch”.

MEd 11 and MEd 14: completion of the D module as part of your BA; no further MEd requirements for enrolment.

Leistungsnachweis

Requirements/assignments (depending on your “Studien-/ Prüfungsordnung”) will be explained in the first meeting.

Zielgruppe

Kombi-BA 2015: Profil H

MEd 14 Lehramt GymGe, BK: M-ENG 9 a

MEd 14 Lehramt HRGe: M-ENG 6 a

MEd 14 Lehramt Grundschule: M-ENG 3 a

MEd 17 Sonderpädagogik: SP-ANG-DID a


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2019/20 , Aktuelles Semester: SoSe 2020

2007 WUSEL-Team Bergische Universität Wuppertal
Anzahl aktueller Nutzer/-innen auf qisapp01-p: 723